.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
همياران محرم فعال شدند

فرمانده انتظامي شهرستان آمل:

آمل- خبرنگار شمال نيوز : سرهنگ محمد صادق پهلوان فرمانده انتظامي شهرستان آمل از فعال شدن همياران محرم جهت نظم‌بخشي به دسته‌جات عزاداري با نظارت پليس خبر داد و افزود: از مشاركت هيات امناي تكايا و مساجد، ائمه جماعات و روحانيون همچنين وعاظ اعزامي به شهرستان آمل نيز در جهت نهادينه‌سازي فرهنگ عاشورا و اجراي مراسم سنتي عزاداري امام حسين(ع) بهره خواهيم گرفت.

وي ضمن درخواست از عزاداران حسيني جهت همكاري با پليس و عدم استفاده از شمايل منصوب به ائمه كه شايد اندك شباهتي نيز به ايشان نداشته باشند؛ اظهار داشت: به جاي اين تصاوير مي‌توان از تمثال‌هاي تهيه شده توسط اداره فرهنگ و ارشاد اسلامي شامل تصاوير مراقد ائمه معصومين و امكان متبركه به همراه تصاوير موجود از شهداي ايران اسلامي استفاده كنند. سرهنگ محمدصادق پهلوان همچنين از حمل علم‌هاي آهني صليب شكل به عنوان ترفند مخالفان نظام ياد كرد و گفت: حمل اين علم‌ها علاوه بر دشواري و بي‌ثمري، ترافيك را نيز مختل مي‌كند.

وي در ادامه از صاحبان واحدهاي صنفي چون زرگري‌ها و موبايل‌فروشي‌ها كه داراي تعدد مشتري‌اند خواست با نصب دوربين‌هاي مدار بسته هوشمند در حفظ و جان و مالشان ياريگر پليس باشند. فرمانده انتظامي شهرستان آمل تصريح كرد: با كمك چنين تجهيزاتي سارقاني را كه در بانك‌ها ضمن سوء‌استفاده از اعتماد بيجا و بي‌حوصلگي شهروندان جهت انجام امور بانكي با معرفي خود به عنوان قوم و خويش و آشنا، پول ايشان را به بهانه پرداخت همزمان قبوض خود و مشتري بانك، پول ايشان را مي‌ربودند؛ شناسايي و دستگير كرديم.

وي با اعلام خبر دستگيري زورگيري كه با كلت پلاستيكي سرقت مي‌كرد، اذعان داشت: علاوه بر اين با هوشياري مأمورين پاسگاه منطقه گزنك اين شهرستان، در بازديد از مخفيگاه قاچاقچيان اشياء باستاني، تعداد چهار عدد سكه مشكي رنگ با نقش شير و خورشيد، هفت سكه زرد رنگ معروف به كوروش، 15 عدد سكه حكاكي شده با آيات قرآني، يك قطعه مجسمه كوچك بز تك شاخ قديمي با حكاكي دوره هخامنشي و يك عدد دستنبد گران بهاي عتيقه كشف و ضبط شد.

سرهنگ پهلوان افزود: پليس در جهت رفع مزاحمت از نواميس مردم بالاخص دانش آموزان و دانش جويان در مسير اياب و ذهاب آنها، نيز اقدامات زيادي صورت داده و ضمن دعوت از خانواده هاي مزاحمين دستگير شده از مشاركت آنها در ارشاد جوانان و مقابله با وقوع مجدد جرم بهره جسته است.

وي اضافه كرد: پليس در برخورد با جرايم خشن نيز با بهره‌گيري از فنون چهره‌نگاري و مظنون‌گيري، توسط گشت‌هاي كلانتري موفق به دستگيري تعداد قابل توجهي از اشرار خطرناك و سابقه‌دار شده است. فرمانده انتظامي شهرستان آمل با ابراز تأسف از بي‌احتياطي و اعتماد بي‌جاي شهروندان به غريبه‌ها كه خودبه خود كمك حال تبه كاران در جهت اجراي اعمال مجرمانه است تشريح كرد: برخي از همين سهل‌انگاري‌ها چندين فقره زورگيري و هتك حرمت نسبت به بانوان را سبب شده است تنها به اين علت كه قربانيان به منظور تسريع و تسهيل در رفت و آمدشان به جاي بهره‌گيري از سرويس ترمينال از سرويس‌هاي برون شهري استفاده كرده‌اند. وي اعلام كرد: اين دو شرور بابلي كه با تاكسي كه متعلق به خودشان هم نبود و مي بايست در مسير بابل ساري تردد مي‌كرد اقدام به زورگيري در آمل كرده بودند كه با كار اطلاعاتي فشرده و شبانه‌روزي موفق شديم ابتدا صاحب اصلي خودرو و سپس اين اشرار را دستگير كنيم. سرهنگ پهلوان در پايان از اقرار اين اشرار به اعمال مجرمانه‌شان و لو رفتن مال‌خري كه با ايشان همكاري مي‌كرد خبر داد.

اضافه مي‌شود؛ اين زورگيران در رويارويي با خبرنگاران با مظلوم‌نمايي مضحكي مدعي شده بودند ضمن تشريح وضعيت بغرنج‌شان براي قربانيان با خواهش و تمنا اموال ايشان را زورگيري مي‌كردند!! و تازه از سر دلسوزي و رقت قلب شديد كرايه راهي هم برايشان باقي مي‌گذاشتند تا خداي ناكرده دچار در راه ماندگي نشوند و اين در حالي بود كه به گفته معاونت اجتماعي و ارشاد فرماندهي انتظامي شهرستان آمل، يكي از قربانيان هتك حرمت شده به محض مواجهه با شكارچيانش از شدت ترس بيهوش بر زمين افتاد. جالب اينكه اين وضع در زماني رخ داده است كه اشرار چشم و دست بسته، در بازداشتگاه نيروي انتظامي و كاملاً تحت كنترل پليس بودند.
شيردل /خبرنگار شمال نيوز در آمل


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 1.604 seconds.